Kvinnemagasinet FemelleVåre bloggereBlogge hos oss?Ukens konkurranseFå nyhetsskriv

Arkiv for kategorien 'Tokyo 2014'

10. juni

På dag åtte av turen dro vi til Oshiage for å besøke Tokyo Skytree, verdens høyeste tårn som rager 634 meter. Etter å ha besøkt utsiktsplattformen på 350 meter spiste vi lunsj i Oshiage før vi dro til Shibuya for å se Shibuya Crossing og Hachikō-statuen.

DSC03532DSC03535DSC03555

11. juni

Siden vi ikke rakk å få med oss alt i Disneyland når vi var der tok vi turen tilbake på dag ni. Vi fikk tatt alle karusellene vi ikke hadde rukket på vårt første besøk og vi tok favorittene en gang til. Ellers spiste vi mat på samme sted i parken og tok dagen med ro.

12. juni

For dag ti i Tokyo har jeg ikke blogget, men jeg regner med at vi enten tilbrakte dagen i Shinjuku eller Harajuku på shopping og sigthseeing.

slott-shinjuku

13. juni

Dag ni tok vi turen til Shinjuku Gyoen, en vakker park i Shinjuku med blant annet en tradisjonell japansk hage, en fransk hage og en engelsk hage. Denne dagen var en av de varmeste dagene i løpet av turen med stekende sol og høy luftfuktighet. I løpet av turen i parken snudde været og det kom brått en tordenstorm over oss. Det ble annonsert over et høyttaleranlegg i parken at det var farlig å oppholde seg utendørs og at alle med mulighet skulle komme seg under tak så fort som mulig. Jeg har aldri sett lynet slå ned så nærme som det gjorde denne dagen. Etter turen i parken dro vi nok en gang til Harajuku. På kvelden dro vi på en fantastisk restaurant i Shinjuku som heter The New York Grill. Restauranten ligger i 52 etasje på hotellet Park Hyatt Tokyo.

14. juni

På dag ti dro vi til Yoyogi parken for å nyte det fantastiske været. Vi leide oss hver vår sykkel i parken til 26 kroner timen. Etter sykkelturen i parken dro vi til Harajuku for å spise lunsj.

15. juni

På vår siste dag i Tokyo besøkte vi et par templer og fikk unna den siste shoppingen. Kvelden tilbragte vi på hotellet med take away curry og pakking av koffertene.

16. juni

Den 16. juni dro vi fra hotellet etter å ha spist frokost og forlot Tokyo for denne gang. Turen var som sagt helt fantastisk!

pass

Alle innleggende mine om turen ligger samlet under kategorien «Tokyo 2014” og ”Reise”.

Jeg har ikke fått blogget de siste dagene på grunn av eksamenslesing og lite inspirasjon. Jeg hadde eksamen nummer tre i dag, så nå gjenstår det kun en før sommerferien er i gang. Det er en god stund til neste eksamen noe jeg syns er ganske så deilig. I morgen er dagen fullstappet med kurs i finans fra klokken ni på morgenen og jobb til klokken ti på kvelden. Det samme gjelder for onsdagen, med unntak av at jeg kun jobber til klokken ni på kvelden. Så vi får se hva jeg får til av blogging de neste dagene.

I dag har jeg i hvertfall et ganske så stort innlegg på lur. Jeg tenkte å lade opp til New York turen som kommer i slutten av mai ved å ta et tilbakeblikk på fjorårets store reise. A og jeg var i Tokyo i to uker i fjor sommer. Det var en helt fantastisk tur med MANGE unike og morsomme opplevelser. Jeg vet jo at Tokyo og New York er to helt forskjellige byer, men begge byene er storbyer så nøkkelord som god shopping, spennende mat og flotte turistattraksjoner er sentrale for begge byene. Siden vi var der i to uker deler jeg opp innlegget i to. Denne delen tar for seg første uken av turen og neste del tar for seg den siste uken.

3. juni 2014

Vi startet turen med å reise med t-bane i fire timer fordi A fikk med seg feil koffert fra flyplassen. Vi reiste altså fra flyplassen til hotellet, fra hotellet til flyplassen også tilbake til hotellet igjen. Vi lærte oss i det minste hvordan systemet på t-banen fungerte takket være alle turene. Middagen spiste vi faktisk på flyplassen etter å ha hentet riktig koffert, før vi dro på hotellet for å sove ut etter en lang reise.

Metro-tokyo-3

4. juni 2014

Dag nummer to brukte vi på shopping og orientering i Shinjuku hvor vi bodde. Etter dette tok vi en liten svipptur til Harajuku. Vi var innom haugevis av butikker og kjøpesenter denne dagen. Fellesnevner for stort sett alle butikkene var at de gikk over minst tre plan, kjøpesentrene gikk for det meste over syv plan. I tillegg var vi innom et lite tempel som lå i en stikkgate for handlegaten i Shinjuku og vi spiste sushi.

Love-shinjuku
Tempel-2

5. juni 2014

På dag tre sto vi opp tidlig for å dra til Disneyland, det lykkeligste stedet på jord, bokstavelig talt. Parken var helt gigantisk. Vi var der fra den åpnet til sent på kveld, men rakk likevel ikke innom alle attraksjonene. Denne dagen var helt fantastisk og jeg drømmer meg ofte tilbake til Disneyland.
I tillegg til at vi var i Disneyland kjøpte jeg meg også min vintage Chanel Classic Flap Bag i quiltet sort lammeskinn med gull «hardwear» på en vintagebutikk i Shinjuku. Lykke!

6. juni 2014

Dag fire dro vi til DisneySea. DisneySea finnes kun i Japan og ligger rett ved siden av Disneyland. Det regnet noe helt sinnsykt når vi var der, men dagen var fantastisk uansett. Vi kjøpte oss hver vår regnponcho, gikk rundt med gjennomvåte joggesko og et smil om munnen.

7. juni 2014

På dag fem i Tokyo brukte vi også tiden på shopping og på kvelden dro vi til en restaurant vi hadde lest utrolig mye om. Vi oppdaget denne restauranten på en dokumentarserie vi sjekket ut om Japan et par måneder før avreise. Etter å ha sett dokumentaren sjekket vi info om dette stedet ytterligere. Vi hadde lest på forhånd at maten der ikke var noe særlig, men at showet var helt «priceless». Som forventet var maten dårlig, men showet var helt sprøtt. Det var så morsomt, bra og uforutsigbart. Når vi dro derfra tenkte jeg bare «hva skjedde nå?».

8. juni 2014

På dag seks av oppholdet besøkte vi et av Japans mest kjente tempel, nemlig Meiji tempelet. Tempelet ligger i en helt fantastisk skog like ved t-bane stasjonen i Harajuku. Det var et utrolig vakkert område og det svermet av både lokale og turister. Etter å ha besøkt tempelet shoppet vi i Harajuku og i et område som heter Omotesando. Vi prøvde oss også på kaiten sushi (rullebånd sushi) og handlet suvenirer på en lokal basar.

9. juni 2014

På dag syv sto vi opp tidlig for å ta toget til Fuijyoshida for å besøke et frittstående tempel som heter Chureita Pagoda og for å se Mount Fuji. Dessverre tok togturen lenger tid enn forventet og vi rakk ikke frem før skyene dekket utsikten til fjellet. Men tempelet og området rundt var verdt turen i seg selv.

DSC03250DSC03355DSC033991

Alle innleggende mine om turen ligger samlet under kategorien «Tokyo 2014». Jeg oppretter også en kategori som heter «Reise» hvor jeg kommer til å samle alle innelgg om turer jeg er på eller har vært på.

2. juli 2014

Da vi var i Japan kom vi over en interiørbutikk som het MUJI. Det var mengder av flotte varer der og jeg mener å huske at butikken var på syv etasjer. Det kan minne litt om konseptet til Søstrene Grene, bare større, billigere og bedre! Alle varene er ufattelig billige og de har alt smånips du kan tenke deg, pluss noen større møbler og klær. Vi kjøpte blant annet to fat og boller der, samt tannbørsteholdere og en søt liten «to do»-liste med ruter til å krysse av når man har gjort noe på listen. Når vi vasker leiligheten på søndager pleier vi å sette opp en liste over hva som må vaskes også stryker vi over etterhvert. Nå kan vi bruke denne geniale blokken til dette. Hadde jeg hatt mer plass i kofferten hadde jeg nok kjøpt med meg halve butikken!
Når jeg googlet MUJI ser jeg at de har nettbutikk og at de har noen varer på Åhlens Vika og Åhlens Youngstorget her i Oslo. Sjekk ut nettbutikken her.

Tokyo-fat-og-bolle

30. juni 2014

Her kommer andre og siste del av shoppingguiden min fra Harajuku og Omotesando. Nå skal jeg straks på jobb og i morgen vender jeg snuten mot Oslo for et par dager med A i leiligheten. Det blir så deilig å se han igjen!

Kicks Lab
4-32-5 Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo 150-0001

Innover i en sidegate på vei mot Omotesando Hills fant vi denne toetasjes skobutikken. Hovedsakelig selger de sneakers fra merker som New Balance og Nike, men de har også sko fra merker som Dr. Martens og Toms. Det er ganske billig her i forhold til Norge. Viser man passet sitt får man også taxfree pris. A kjøpte seg Toms her til cirka 250 kroner.

Barbie Store
4−28-18 Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo 150-0001

I samme gaten som Kicks Lab ligger det en Barbie butikk. Med Ken og Barbie dukker i menneskestørrelse som utstillingsdukker. Her selger de klær, skolesaker, parfymer og mye mer. Det en drøm bare å kikke innom denne butikken om du var en Barbie frelst som liten. Du kan til og med kjøpe deg en kjole i menneskestørrelse som Barbie selv har maken til.

Marc By Marc Jacobs (+ Bookmarc)
4-25-18 Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo 150-0001

I sidegaten ovenfor Kicks Lab og Barbie butikken ligger Marc By Marc Jacobs, Bookmarc og Marc By Marc Jacobs Herre. Adressen ovenfor er til Marc By Marc Jacobs butikken men de to andre ligger i samme gate. Kjempe god service selv om de ikke snakker noe særlig godt engelsk. Her finner du alt fra vesker, sko, klær og parfymer. I Bookmarc butikken har de haugevis med ”coffetable books” og notatbøker.

Oriental Bazar
5−9−13 Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo 150-0001

Tvers over gaten for Omotesando Hills finner du en butikk som ser ut som et tempel på utsiden. Dette er det perfekte stedet for suvenirshopping. Her finner du spisepinner, bonsai trær, røkelse, tradisjonelle drakter og mye mer av det du kunne tenke deg å kjøpe med deg hjem til Norge. Prisene er gode, servicen er bra og her snakker de faktisk forståelig engelsk. Damen som var i klesavdelingen var en reser på å hjelpe til å finne tradisjonelle drakter i riktig størrelse, farge og materiale.

26. juni 2014

I løpet av ferien i Japan var det i Harajuku og spesielt i området rundt Omotesando vi har shoppet mest. Jeg vil dele noen perler vi fant i dette området med dere. Samt noen mer kjente butikker vi var innom.

Nike Store
1-13-12 Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo 150-0001

Vi var innom denne Nike butikken hver eneste gang vi befant oss i nærheten av den. Så vanvittig fin butikk og sjekk den «lysekronen». Dame avdelingen er litt liten til å være en ren Nike butikk på tre etasjer, men det er allikevel mye spennende å se på og A fant masse kult her! Prisene er litt billigere enn i Norge og servicen er utrolig god så lenge du huker tak i en av de som jobber der og som kan litt engelsk.

Laforet
1-11-6 Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo 150-0001
ROOM by VlliVlli og LANDS OF Eden

Laforet er et kjøpesenter med etasjer fra B1,5F til 6F totalt blir det 13(!) etasjer med butikker. De har flest små og ukjente butikker, noen kjedebutikker som Topshop og noen merkebutikker som See By Chloé. I de nederste etasjene er det butikker med klær og tilbehør i typisk Harajuku stil, mye spennende og rart å se på men ikke noe for min smak. Jeg la derimot min elsk på ROOM by VlliVlli (1F) som er der jeg fikset neglene mine og LANDS OF Eden (2F) som er en vakker butikk med klær det bare finnes ett eksemplar av. Butikken er litt «pricy» så jeg handlet ikke der, men jeg drømmer fremdeles om det ene skjørtet jeg prøvde, sukk.

Tokyu Plaza
4-30-3 Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo 150-0001
The Shel’tter og American Eagle Outfitters

Tokyu Plaza ligger over gaten for Laforet. Vi trodde først at det var en kino når vi så Maleficent plakatene. På senteret var det Maleficent Roadshow hvor to av kostymene fra filmen og en rekke bilder var utstilt mens vi var der. I tillegg hadde flere av butikkene fått inn Tornerose og Maleficent relaterte varer. På The Shel’tter kjøpte jeg Tornerose t-skjorten min.
American Eagle Outfitters har en egent inngang på siden av senteret. Der fant jeg en perfekt base t-skjorte med v-neck og lomme den kjøpte jeg i både hvit, sort og grå (Se bilde med smykket fra H&M lenger ned).

H&M
1-8-10 Jingumae Shibuya-ku, Tokyo 150-0001

En stor og fin H&M-butikk som går over fire etasjer. Butikken ligger i samme gate som Laforet. H&M er ganske mye billigere i Japan enn i Norge så her handlet jeg masse fint. Favoritt innkjøpene er smykket på bildet under og det mintgrønne skjørtet jeg hadde på første dagen vi var i Disneyland.

Omotesando Hills
4-12-10 Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo 150-0001

Omotesando Hills er et seksetasjes kjøpesenter med alt fra klær og tilbehør til suvenirbutikker og restauranter. Her finner du blant annet Dolce&Gabbana, Saint Laurent og Bose. Vi var også innom en butikk hvor de hadde By Malene Birger. Kjøpesenteret er veldig fint, så det er verdt å ta seg turen bare for å kikke litt.

18. juni 2014

Jeg handlet ikke bare klær og veske i Japan, men også litt interiør. Vi fant en helt fantastisk interiørbutikk i Shibuya siste dagen av ferien. Butikken heter Muji, den er på syv etasjer med alt fra smånips, møbler, klær og villmark. Vi fant utrolig masse fint i den butikken og handlet med oss så koffertene våre ble stappfulle. Vi fikk heldigvis med oss alt hjem.

tokyo-blad

Japanske Elle med Gisele Bündchen på forsiden. Dette rasket jeg med meg på flyplassen, jeg har ennå ikke rukket å bla i det.

tokyo-bolle

Søt skål fra den orientalske bazaren i Omotesando. Jeg elsker den ruglete overflaten.

Tokyo-fat-og-bolle

Trebolle og trefat fra Muji.

tokyo-kopp

«Alice in Wonderland» kopp fra Queen of Hearts Banquet Hall i Disneyland. Teen er også fra Japan, den kjøpte jeg på matbutikken i nærheten av hotellet. Smaken er sitron og ingefær, den er så god.

17. juni 2014

«Endelig» hjemme igjen. Litt trist, men også ganske deilig. Vi var ikke hjemme før rundt midnatt i går, da var klokken tidlig morgen i Japan. Jeg sov ikke noe på hjemveien så jeg sovnet med en gang hodet traff puten. Det var så deilig å legge seg i egen seng. Jeg har sovet ganske lenge i dag og de siste dagene har jeg ikke vært helt i form, dette har forverret seg i dag så jeg har ligget på sofaen frem til nå. Nå er jeg i gang med å pakke ned i kofferten igjen. Mormor og morfar henter meg om noen timer, da skal jeg hjem til Larvik for sommeren. I morgen begynner jeg i min «nye» jobb på B.young i Larvik hvor jeg også jobbet siste året på videregående. Jeg gleder meg!

Jeg tenkte å dele antrekkene mine fra turen. Alle bildene har vært publisert i tidligere innlegg, men jeg har skrevet opp hvor alle plaggene er fra. Mye av klærne er kjøpt i Japan, siden jeg hadde med meg ganske lite klær. Det var lurt for både A og jeg hadde overvekt når vi reiste i går. Tokyo er virkelig det ultimate shoppingparadis! Jeg er glad jeg klarte å holde tilbake på så mange ting, hvis ikke måtte jeg ha kjøpt ennå en koffert…

5. juni 2014 – Disneyland

T-skjorte: Samsøe & Samsøe / Skjørt: H&M (Tokyo) / Veske: Marc By Marc Jacobs / Sko: Nike

7. juni 2014 – Robot Resturant

Smykke: By Malene Birger / T-skjorte: Samsøe & Samsøe / Skjørt: Bik Bok / Veske: Chanel (Tokyo) / Sko: Nike

9. juni 2014 – Chureito Pagoda

Happi coat: Basar i Tokyo / T-skjorte: American Eagle Outfitters (Tokyo) / Shorts: Gestuz / Klokke: Nixon / Veske: Chanel (Tokyo) / Sko: Nike

10. juni 2014 – Skytree

Sports-bh: Nike (Tokyo) / T-skjorte: American Eagle Outfitters (Tokyo) / Skjørt: Samsøe & Samsøe / Sko: Nike (Tokyo)

12. juni 2014 – Shinjuku Gyoen

T-skjorte: Rodeo Crowns (Tokyo) / Skjørt: Lowrys Farm (Tokyo) / Sko: Nike (Tokyo)

13. juni 2014 – Yoyogi

Smykke: H&M (Toyko) / T-skjorte: American Eagle Outfitters (Tokyo) / Shorts: Gestuz / Sko: Nike